piątek, 24 stycznia 2014

CIASTO POMARAŃCZOWE

Obiad już był, więc pora na deser. A na deser proste ciasto pomarańczowe. Bardzo wilgotne i aromatyczne. Takie ciasto doskonale sprawdzi się na każdą okazję a przede wszystkim jest proste w przygotowaniu.
Ja robiłam je pierwszy raz i zapewne nie ostatni a przepis podpatrzyłam tu klik
SKŁADNIKI
250g miękkiej margaryny
250g cukru
250g mąki pszennej
2 łyżeczki proszku do pieczenia
80ml 100% soku pomarańczowego (u mnie Tymbark)
4 jajka
2 łyżki kandyzowanej skórki pomarańczowej
aromat pomarańczowy

Dodatkowo:
lukier
skórka kandyzowana pomarańczowa
listki melisy do dekoracji

1/ Margarynę utrzeć z cukrem, następnie dodawać po jednym jajku i mąkę na przemian. Pod koniec ucierania dodać proszek do pieczenia, sok pomarańczowy i aromat. Dokładnie wymieszać. Dodać skórkę pomarańczową.

2/ Gotowe ciasto przełożyć do tortownicy 22cm, wyłożonej papierem do pieczenia. Wstawić do nagrzanego piekarnika 180 stopni i piec ok 40-50 min do ''suchego patyczka''. Wystudzone ciasto polać lukrem i posypać skórką pomarańczową.

Ja do zrobienia lukru używam 1 białka, szklanki cukru i łyżeczki soku z cytryny. Białko ubijam na sztywno, pod koniec ubijania dodaję cukier puder i sok z cytryny. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny, miłe słowo, pytanie lub uwagę :) Zapraszam ponownie.