piątek, 19 października 2012

SAŁATKA Z ZIELONYCH POMIDORÓW DO SŁOIKÓW

Zielony pomidor smakuję zupełnie inaczej niż taki dojrzały. Z zielonych, tych ostatnich dobrze jest zrobić sałatkę. Szans na ich dojrzenie prawie nie ma a w słoiku nie zmarnują się i będą idealne do zimowego obiadu :)
 
SKŁADNIKI
3 kg zielonych pomidorów
6 cebul
1 łyżka gorczycy
pieprz (niekoniecznie)
1 łyżka soli

ZALEWA
4 szklanki wody
1 szklanka octu
1 szklanka cukru
1 łyżka soli

1/ Pomidory umyć i pokroić w plastry ( nie za cienkie i nie za grube) najlepiej kroić od czubka, wtedy nie będą się tak rozpadały.
2/ Obraną cebulę pokroić w pół piórka, dodać do pomidorów. Posypać gorczycą,solą i pieprzem.

3/ Wymieszać i odstawić na 1-2 godziny. Zagotować zalewę i wrzucić pomidory, chwilę gotować, ok 15 min. Gorące nakładać do słoików. Słoiki szczelnie zakręcić i postawić do góry dnem.
Smacznego!:)

11 komentarzy:

  1. Ja zielone pomidory zrywam i układam na ściereczce na najbardziej nasłonecznionym parapecie. Wtedy jest szansa na to, że dojrzeją.

    A sałatka naprawdę smacznie wygląda - będę o niej pamiętać w przyszłym roku :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kiedyś takie pomidory robiła moja ciocia, były przepyszne

    OdpowiedzUsuń
  3. szukałam właśnie prostego przepisu na sałatkę z zielonych pomidorów - super:)

    OdpowiedzUsuń
  4. właśnie po 10latach robię tą sałatkę

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo pyszna i prosta w wykonaniu sałatka, nawet mój 7 letni synek potrafi ją zrobić!!!

    OdpowiedzUsuń
  6. mam nadzieje że będzie pyszna jak od mamy dawniej,wygląda na prostą

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo fajny przepis,przypadł mi do gustu.

      Usuń
    2. Właśnie przyniosłam ze szklarni ostatnie pomidory. Większość z nich jest zielona. Myślę że nadają się tylko na taką sałatkę. W zimę będą jak znalazł do obiadku.

      Usuń
    3. Zrobiłam :),
      Z 5 kg pomidorów wyszło mi 10 półlitrowych słoików, jest bardzo dobra :). Naprawdę wspaniały przepis. Polecam :)

      Usuń
  7. Robiłem ją w zeszłym roku zrobię i w tym :) pychotka palce lizać !!!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, miłe słowo, pytanie lub uwagę :) Zapraszam ponownie.