czwartek, 5 lipca 2012

OGÓRKI Z KURKUMĄ

Przyszła znienawidzona przez niektórych, pora na przetwory. Ja lubię je robić i zdradzę kilka swoich sprawdzonych przepisów. Szukajcie u mnie w etykiecie PRZETWORY
Złociste, chrupiące ogóreczki w kurkumie. Świetnie nadają się do kanapek, obiadu i sałatek. Z powodzeniem mogą zastąpić tradycyjne ogórki konserwowe. 



SKŁADNIKI
1 szklanka octu
1,5 szklanki cukru
4 szklanki wody
2 łyżki soli
2 łyżki gorczycy
1 - 1,5 łyżeczki kurkumy np. Kamis
ziele angielskie,liście laurowe i baldachimy kopru - do każdego słoika

1/ Z octu,cukru,wody,soli,kurkumy,gorczycy - zagotować zalewę. 

2/W słoiki ciasno układać starannie umyte średniej wielkości ogóreczki (nie obierać) krojone w ćwiartki i do każdego słoika włożyć koper,ziele, liść. Do zapełnionych słoików wlać zalewę, szczelnie zakręcić.

3/Pasteryzować 6 - 10min.(wtedy będą chrupiące,złociste i nie rozgotowane)

13 komentarzy:

  1. Chyba wypróbuję ten przepis, jeszcze nigdy nie robiłam ogórków z kurkumą.
    Ale jajecznica z kurkumą bardzo mi smakuje ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, bo są pyszne. Robiłam je w tym roku pierwszy raz,bo jadłam u znajomych i od razu chciałam przepis. Mają ładny kolor i słodkawo-kwaśny smak. Pyszne. Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Tak z ciekawości zapytam, bo jesteś ekspertką w robieniu przetworów :)
    Czy robiłaś kiedyś ogórki z imbirem?

    Znalazłam w Necie taki przepis:
    http://podniebiennepieszczoty.blox.pl/2012/06/Imbirowa-saatka-z-ogLrkLw-Polska-Gotuje.html

    Ja bym na pewno dała mniej octu do zalewy. Za to dodałabym 3-4 łyżki miodu. Co do oleju, to nie wiem, bo w składnikach go nie ma. Pewnie z pół szklanki.

    Co myślisz o tym przepisie?

    OdpowiedzUsuń
  3. Wiesz, nie robiłam nigdy ogórków z imbirem, ale brzmią super :) ale octu to i ja bym dała zdecydowanie mniej. A miodu nigdy nie dawałam do przetworów, ale też dobry pomysł. A ogórki nie psują się z dodatkiem miodu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakieś trzy tygodnie temu zrobiłam kilkanaście słoików ogórków w zalewie miodowej wg tego przepisu:

      http://allrecipes.pl/przepis/6820/og-rki-z-miodem.aspx

      Tyle, że zalewę zrobiłam "po swojemu" - dałam dużo mniej octu i soli też "do smaku". Wyszła mi taka delikatna miodowa zalewa z posmakiem octu. Ogórki pokroiłam w ćwiartki.

      Po 3 dniach otwarliśmy jeden słoik na próbę. Smacznie było! W wyniku czego zrobiłam następne kilkanaście słoików... ;)

      Sprawdzałam w piwnicy - nic im się nie dzieje.

      Usuń
  4. Ale ten przepis na imbirową sałatkę zapiszę sobie, bo brzmi smacznie :)w tym roku już nie będę robić ogórków, ale za rok przyda się coś nowego. Teraz czekam na paprykę, pomidory i grzyby. Buraczki też już mam zrobione :) Cukinii nie robiłam, bo jej nie mam, coś mi krzaki zeżarło :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wczoraj zrobiłam 4 duże słoje korniszonów. A dzisiaj - 10 słoików z kurkumą wg Twojego przepisu :)
      Za 3-4 dni otworzymy słoik na próbę, ale zapowiada się naprawdę smacznie (zalewa jest bardzo dobra :)).

      Usuń
  5. Kochana, zrobiłam tą aronię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, smacznie i pięknie wygląda :)

      Dziś otworzyłam jeden ze słoików ogórków z kurkumą. Tak na próbę. No i powiem Ci, że są bardzo smaczne :)
      Ja zawsze obieram ogórki (oprócz kiszonych i korniszonów) ale mimo tego wyszły takie fajnie chrupiące! Czy to zasługa gorczycy?

      Dziś zrobiłam jeszcze 9 słoików pomidorków koktajlowych w tej delikatnej zalewie, 3 słoiki ogórków z miodem i jeden słoik coś a la korniszony, ale z cebulą - na próbę. Aha, i jeszcze 4 słoiki sosu pomidorowego do spaghetti :)

      W piwnicy czeka na mnie wiadro ogórków z dzisiejszych zbiorów. Znalazłam w Necie przepis na ogórki po żydowsku. Robiłaś kiedy takie?
      http://przepisy.net/ogorki-po-zydowsku-ii/

      Chyba spróbuję, bo nie chcę wyrzucać tych ogórków. Tylko selera nie mam, ale mogę dać więcej pietruszki.

      Usuń
    2. Robiłam takie ogórki i to niedawno, nawet nie wiedziałam,że ich nazwa to po żydowsku. Przepis mam od mamy, bo ktoś jej dał w pracy spróbować i mam mówiła,że pyszne. No i zrobiłam kilka słoików z ostatnich ogórków i faktycznie były pyszne. POLECAM!!! nie robiłam wtedy zdjęć,bo nie miałam aparatu naładowanego,ale zrobię jutro gotowym słoikom i zamieszczę przepis również u siebie:) sprawdzę tylko jakie ja mam proporcje składników i zalewy.

      Usuń
  6. Gdzieś wyczytałam, że można też dać do nich paprykę czerwoną. Ale ogólnie są rewelacyjne. Tylko,że ja lubię smak i zapach selera,a w tych ogórkach to czuć i to chyba ważne. I są fajnie chrupiące i słodkawe. Pycha.

    OdpowiedzUsuń
  7. są bardzo dobre robię je od kilku lat, naprawdę polecam

    OdpowiedzUsuń
  8. I ogórki z kurkumą już w słoikach 🙆 dziękuję za przepis

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, miłe słowo, pytanie lub uwagę :) Zapraszam ponownie.