czwartek, 6 czerwca 2013

ZAPIEKANKA ZIEMNIACZANA Z KIEŁBASĄ I CEBULĄ

Szybki, prosty i tani sposób na pyszny obiad. Zapiekanka smakuje wyśmienicie, ma tylko jedną wadę jak większość ziemniaczanych zapiekanek, nie da się jej pokroić jak pizzę czy tarte tak żeby była w zwięzłym kawałku, tylko niestety nakłada się ją łyżką. Ale po posypaniu świeżą zieleniną wygląda równie dobrze, aczkolwiek smak jest najważniejszy. A tu smak jest wspaniały, o zapachu już nawet nie wspomnę :) Więc jeżeli nie macie pomysłu na obiad, to taka zapiekanka jest idealnym rozwiązaniem :)
SKŁADNIKI
1 kg ziemniaków
30-40 dag cienkiej kiełbasy (u mnie śląska)
ok 125 g sera żółtego
2 cebule
pęczek szczypiorku
ok 300 ml śmietany 18%
1 jajko
sól
pieprz
szczypta suszonego majeranku
szczypta gałki muszkatołowej mielonej
świeża zielenina do posypania (nać pietruszki, koperek, tymianek)
olej do smażenia

1/ Ziemniaki, obrać, pokroić w dość grube plastry i ugotować w lekko osolonej wodzie. Odcedzić i wystudzić. Cebulę pokroić w kostkę, kiełbasę w półplasterki, podsmażyć na niewielkiej ilości oleju. Doprawić, solą pieprzem i majerankiem.
2/ Naczynie do zapiekania nasmarować masłem ułożyć ugotowane ziemniaki i posypać siekanym szczypiorkiem. 
3/ Na warstwę ziemniaczaną, wyłożyć podsmażoną cebulę z kiełbasą. A następnie przyrządzić sos śmietanowy. Jajko wymieszać ze śmietaną, dodać gałkę muszkatołową, sól, pieprz i starty ser. Dobrze wymieszać i polać po wierzchu zapiekankę. Wstawić do nagrzanego piekarnika do 180 stopni i zapiekać ok 30 min. Przed podaniem posypać zieleniną. 
Smacznego!







18 komentarzy:

  1. Wygląda pysznie! Dawno nie robiłam zapiekanki ziemniaczanej i chyba dzisiaj się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. Oby Ci smakowała tak jak mnie :)

      Usuń
    2. Dzięki!!! Najlepsza zapiekanka ever.. :)

      Usuń
  3. Pyszna:)tez robię podobna:)zapraszam do mnie po nominacje do liebster blog:)

    OdpowiedzUsuń
  4. niestety chyba zrobiłam coś nie tak jak należy, zapiekanka wyszła mi dość sucha a sos śmietanowy się nieco zważył...::( szkoda, strasznie nastawiłam się na wyśmienite danie. Ser nie był też ciągnący. Dodałam ok 200g sera gouda z biedroniki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tej zapiekance ser nie jest ciągnący. Z masy tworzy się taka przypieczona pyszna "pianka"

      Usuń
  5. Pyszna zapiekanka. :D Mama zrobiła. Palce lizac :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Zapiekanka pyszniutka i smaczniutka!!!! Wszystko się tak pięknie komponowało! Jami....jam..... xD Polecamy......;) Maestro Anonomus

    OdpowiedzUsuń
  7. no to do dzieła !! Dziś na obiad ZAPIEKANKA!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Wyglada zjawiskowo. Muzze zprobowac !!

    OdpowiedzUsuń
  9. A trzeba ją przykryć podczas pieczenia?

    OdpowiedzUsuń
  10. I ja próbuję dzisiaj zrobić to cudo :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Pychota! Mojemu chłopakowi też bardzo smakuje,mimo,że jest wybredny,jeśli chodzi o kuchnię :) Piekłam ok. 35 minut (po 20 min włączyłam termoobieg). Na pewno jeszcze nie raz ta zapiekanka zagości na moim stole! ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo smaczna zapiekanka :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, miłe słowo, pytanie lub uwagę :) Zapraszam ponownie.