wtorek, 11 sierpnia 2020

ZUPA KREM Z PIECZONYCH POMIDORÓW NA DOMOWYM BULIONIE

 

SKŁADNIKI na 3 porcje
1 kg pomidorów malinowych lub podłużnych mięsistych
kilka ząbków czosnku
sól -ja użyłam himalajskiej
pieprz ziołowy świeżo mielony
oliwa z oliwek
1 cebula cukrowa
 
Do bulionu warzywnego
duży pęczek dobrej włoszczyzny
sól
pieprz
ziele angielskie
liść laurowy
ja dodałam jeszcze liść lubczyku
 
 
Włoszczyznę obrać, wrzucić do garnka i zalać wodą tyle aby całej nie zakryła bo warzywa puszczą swoje aromatyczne soki. Dodać wszystkie przyprawy. Gotować ok godzinę. Przecedzić i wystudzić. Schłodzony można przechować w lodówce i może posłużyć do wielu dań. 
 
 
Pomidory pokroić na grube plastry i ułożyć na papierze do pieczenia, skropić oliwą i solą. Czosnek w łupinkach ułożyć między pomidory. Wstawić do nagrzanego piekarnika 200 stopni bez termoobiegu i piec ok 60-70min.
 
 
Upieczone pomidory przełożyć do garnka, czosnek wycisnąć ze skórki (z resztą sam wyskoczy 🙂 ). Cebulę posiekać, zeszklić na oliwie. Dodać do pomidorów, podlać trochę bulionu i całość potraktować blenderem aż powstanie krem. Jak będzie za gesty można podlać jeszcze bulionu. Doprawić przyprawami do smaku. Ja użyłam łyżeczkę włoskich ziół dla lepszego aromatu.
 
 
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny, miłe słowo, pytanie lub uwagę :) Zapraszam ponownie.