środa, 31 października 2018

PIECZONY BIGOS Z GRZYBAMI I POWIDŁAMI ŚLIWKOWYMI

ojjjjjjjjeeeejjjj minęło ponad 2 lata jak tu byłam :( ale niestety poprzez inne zajęcie totalnie nie mam czasu już tak na gotowanie i wydziwianie, bo część z Was wie gdzie teraz operuję a część nie i dla tych co nie wiedzą podaję stronę Pasjonata-Art Tak czy siak zatęskniłam troszkę i za garami więc tak sobie postanowiłam że czasami coś tu wrzucę. Przyszła więc pora na bigosik :) jedni chwalą i kochają inni się go boją ale jak ktoś kocha treściwe dania to polecam.


SKŁADNIKI

3kg kapusty kiszonej
3kg surowego mięsa (u mnie mix - karkówka, boczek, szynka lub łopatka)
2 cebule
szklanka suszonych grzybów
słoik powideł śliwkowych 200-280g
2 torebki zupy ogonowej 
łyżeczka przyprawy do bigosu
ziele angielskie
liście laurowe
kminek
cząber
pieprz świeżo mielony

1. Mięsa pokroić w kostkę i na odrobienie oleju i przyprawą do bigosu podsmażyć. Cebulę pokroić w piórka, dodać pod koniec smażenia mięsa. 


2. Kapustę wypłukać i odcisnąć, jeżeli to konieczne to czynność powtórzyć 2 razy. 
W naczyniu do zapiekania połowę kapusty wyłożyć na dno, następna warstwa to mięso i na wierzch druga porcja kapusty. Całość uklepać, podlać szklanką wody i wstawić do piekarnika na 1-1,5 godzinę temp 200 stopni




3. Po tym czasie wyjąć, dodać przyprawy, powidła, namoczone wcześniej i pokrojone grzyby, 2 torebki sam PROSZEK zup i całość dokładnie wymieszać. Wstawić do ponownego pieczenia na kolejną 1-1,5 godziny. W międzyczasie z raz przemieszać by się nie przypaliła za mocno. 





1 komentarz:

  1. Witam serdecznie, jak miło, regularnie korzystam z Pani przepisów:) Bardzo się cieszę, że od czasu do czasu pojawi się Pani z nowym pomysłem. Gratuluję aktywności na polu artystycznym. Widać, że ma Pani duszę artysty. Dziękuję i pozdrawiam. Alina

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, miłe słowo, pytanie lub uwagę :) Zapraszam ponownie.