niedziela, 23 grudnia 2018

KRUCHE CIASTECZKA - ORZESZKI Z PATELNI Z MASĄ ORZECHOWĄ

Witam. Z racji zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia w roku z kruchych ciasteczek powstały między innymi orzeszki. Orzeszki wypiekane na patelni do orzeszków, którą można zakupić na internecie np allegro ale może również upiec je w opiekaczu do orzeszków, który również jest dostępny w sklepach internetowych. Polecam serdecznie takie wypieki. Mi one kojarzą się z dzieciństwem i mam to nich sentyment. Przepis na masę wzięłam z bloga Reni GOTOWANIE JEST ŁATWE 
Przy okazji życzę wszystkim WESOŁYCH ŚWIĄT! 




SKŁADNIKI
ciasto:
1kg mąki pszennej u mnie typ 450,
 pół kostki margaryny u mnie Kasia, 
4 jajka,
 łyżka sody oczyszczonej, 
250ml śmietany 18procentowej,
 4 łyżki oleju rzepakowego, 
szklanka cukru pudru

łyżka oleju do natłuszczania formy

masa: 
1 szklanka mielonych orzechów
0,5 szklanka mleka
3/4 szklanka cukru pudru
2 łyżki kakao
łyżka alkoholu np rum, amaretto lub można pominąć albo dać aromat
200g margaryny u mnie Kasia

cukier puder do posypania

1. Z podanych składników zagnieść ciasto, formować kuleczki ok 1cm średnicy i smażyć w nagrzanej patelni, natłuszczając za każdym razem formy pędzelkiem z odrobinką oleju. 

2. Mleko zagotować , zalać orzechy, wymieszać i odstawić do wystudzenia.
Margarynę utrzeć z cukrem, partiami dodać orzechy i kakao, a następnie rum. Masę miksować ok 5 min. Schłodzić w lodówce.

3. Orzeszki nadziewać masą, składając po dwie połówki do siebie. Posypać cukrem pudrem. Przechowywać w pojemniku i chłodnym miejscu lub lodówce. 

 
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny, miłe słowo, pytanie lub uwagę :) Zapraszam ponownie.