niedziela, 25 października 2015

PIECZONA KARKÓWKA W SOSIE MYŚLIWSKIM

Fajny obiadek, zwłaszcza w sezonie grzybowym, gdy można podać go z duszonymi grzybami.

SKŁADNIKI
1-1,5 kg karkówki wieprzowej (ile porcji, tyle plastrów)
2 cebule
papryczka chili
opakowanie sosu myśliwskiego
szklanka śmietany
szklanka wody
sól do smaku
pieprz
suszona natka pietruszki i kolendry
przyprawy do oprószenia mięsa np.do wieprzowiny
olej

1/ Mięso pokroić na plastry ok 1 cm każdy. Oprószyć przyprawami, solą, pierzem. Dno naczynia do zapiekania skropić olejem, ułożyć plastry mięsa. Papryczkę umyć, pokroić na plasterki, rozłożyć na mięsie. 


2/ Cebule obrać, pokroić w pióra, rozłożyć równomiernie na mięsie, posypać suszoną zieleniną. 


3/ Sos myśliwski (proszek) rozmieszać ze śmietaną i wodą, podlać mięso. Całość wstawić do piekarnika i piec pod przykryciem ok 1-1,2 godziny w 190 stopniach.


Smacznego :)


.. a oto kilka a dokładnie 4 różne wypady na grzybki 2015. W moich lasach jest ich mnóstwo, ale ja już szukam opieniek a dziś nałupałam rydzów, którymi właśnie się zajadam :)


 

1 komentarz:

  1. Zazdroszczę takiej ilości grzybów. Ja jestem zapaloną grzybiarką, a niestety w zeszłym roku mnie grzybobranie ominęło (bo po porodzie), a w tym roku, bo mało u nas grzybków i nie pojechaliśmy :( Bardzo mi tego brakuje. W przyszłym roku jadę do Ciebie ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, miłe słowo, pytanie lub uwagę :) Zapraszam ponownie.