poniedziałek, 5 maja 2014

AROMATYCZNY ROSÓŁ DROBIOWY Z LUBCZYKIEM

Domowy rosołek to lekarstwo na wszystkie dolegliwości a także baza innych dań, zup i sosów. Ten z lubczykiem jest bardzo aromatyczny a swoim zapachem aż podnosi z krzesła :) Ja mam lubczyk w ogrodzie, co roku pięknie się rozrasta. Uwielbiam jego zapach, dlatego dodaję go różnych zup i sosów. Nadmiar młodych pędów przycinam i mrożę, wtedy mam go pod ręką w zimie, chociaż to nie to samo co świeży. Dobry i klarowny rosół musi bardzo wolno się gotować i minimum 2 godziny. Aromat bierze się również z warzyw, nie może być ich za mało ale i nie za dużo by nie powstała zupa jarzynowa :))
SKŁADNIKI
porcja rosołowa (u mnie 2 duże udka plus kila skrzydełek)
3-4 spore marchewki
2 średnie korzenie pietruszki
pół korzenia małego selera
por- liście (2-3)
mała cebulka
4-6 kulek ziela angielskiego
3-4 listki laurowe
1-2 duże gałązki świeżego lubczyku
1 łyżeczka suszonego lubczyku np Kamis
sól
pieprz świeżo mielony (ja dodatkowo użyłam ziela angielskiego mielonego)

świeża natka pietruszki do posypania
makaron (najlepiej nitki)


1/ Mięso opłukać włożyć do garnka, zalać 2,5-3 litrami wody, zagotować. Zdjąć szumowiny i dodać przyprawy, sól, pieprz. Warzywa (prócz cebuli) obrać, pokroić na dowolne kawałki i włożyć do mięsa, chwilę gotować. Dodać gałązki świeżego lubczyku i podpieczoną na płomyku cebulkę. Całość gotować pod przykryciem na bardzo małym ogniu ok 2-2,5 godzin aż rosół będzie klarowny i żółty. Podawać z makaronem, przed podaniem solidnie posypać siekaną natką pietruszki.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny, miłe słowo, pytanie lub uwagę :) Zapraszam ponownie.