poniedziałek, 7 kwietnia 2014

CHŁOPSKA TARTA Z KASZANKĄ, JAJKIEM I OGÓRKIEM

Rewelacja. Kruche ciasto, jajka sadzone, kaszanka pieczona i ogóreczki. Łatwe, tanie a zarazem przepyszne jedzonko. Pod warunkiem jak ktoś lubi kaszankę :) A ja lubię i to chyba bardzo. Zostało mi trochę kaszanki przy robieniu pasztecików i szkoda mi było żeby się zmarnowała, więc ją wykorzystałam w ten sposób.
SKŁADNIKI
Ciasto:
1 szklanka maki krupczatki
pół szklanki mąki pszennej
125 g margaryny (pół kostki)
szczypta soli
6 łyżek śmietany 18 %

 

Farsz:
300 g kaszanki
1 jabłko
1 cebula
łyżeczka majeranku u mnie Kamis
ognista przyprawa Kamis młynek
sól
pieprz najlepiej świeżo mielony
kilka ogórków z przetworów (np kiszone, konserwowe, z curry, po żydowsku itp) pokrojonych w kostkę lub paski
jajka np 3-5
natka pietruszki lib szczypiorek do posypania 

1/ Z podanych składników zagnieść ciasto. Wylepić nim formę do tarty i nakłuć widelcem, wstawić na pół godziny do lodówki. w międzyczasie zrobić farsz- cebulę obrać, pokroić w kostkę i podsmażyć na odrobinie oleju, dodać kaszankę, doprawić solą, pieprzem i chwilę smażyć aż kaszanka się rozpadnie. Na koniec dodać obrane i starte na dużych oczkach jabłko, doprawić majerankiem, wymieszać. Piekarnik nagrzać do 200 stopni, podpiec ciasto na lekko złoty kolor ok 15-20 min.
2/ Na podpieczony spód wyłożyć masę z kaszanki i pokrojone ogórki.
3/ Na wierzch rozbić jajka (tak by się nie rozpłynęły) posypać solą, pieprzem i znów wstawić do piekarnika na jakieś 15 min, aż jajka się zetną. Podawać na ciepło i na zimno. Przed podaniem posypać szczypiorkiem lub natką pietruszki.








2 komentarze:

  1. Świetny pomysł! Ja też bardzo lubię kaszankę!

    OdpowiedzUsuń
  2. super alternatywa dla zwykłej kaszanki pieczonej własnie robię :-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, miłe słowo, pytanie lub uwagę :) Zapraszam ponownie.