piątek, 7 lutego 2014

PLACUSZKI BANANOWE NA MAŚLANCE

W sumie już późno i miałam dziś nic więcej nie pisać, ale tak szybko skrobnę jeszcze ten szybki i łatwy przepis na placuszki bananowe. Akurat robiłam je młodzieży na kolację :) Do ciasta zamiast zwykłego cukru waniliowego dodałam pół łyżeczki przyprawy do deserów Kamis w młynku oraz szczyptę cukru waniliowego z kardamonem Kamis. Wszystko do siebie pasuje idealnie. Ja dodatkowo swoje placki polałam czekoladą deserową roztopioną w kąpieli wodnej i pokroiłam banana do dekoracji i smaku.
SKŁADNIKI
ok 2 szklanki mąki pszennej
2 łyżki cukru pudru
szczypta soli
2 łyżeczki proszku do pieczenia
pół łyżeczki sody
1 szklanka maślanki / kefiru lub zsiadłego mleka
2 łyżki oleju lub płynnego masła
2 jajka
pół łyżeczki przyprawy do deserów i kawy młynek Kamis
szczypta cukru z prawdziwą wanilią i kardamonem Kamis
2 dojrzałe banany

1/ Do miski przesiać mąkę i wymieszać z cukrem pudrem, solą, proszkiem do pieczenia, przyprawami i sodą. W osobnym naczyniu roztrzepać jajka i wymieszać z olejem i maślanką.Suche składniki dokładnie wymieszać z mokrymi. Banany obrać i rozdrobić widelcem na papkę, dodać do masy. Ciasto odstawić na kilka minut żeby ''odpoczęło''.

2/ Ciasto wylewać na rozgrzaną patelnie z ''kroplą'' oleju i smażyć do powstania pęcherzyków powietrza. Przewracać i smażyć druga stronę na złoto.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny, miłe słowo, pytanie lub uwagę :) Zapraszam ponownie.