niedziela, 9 lutego 2014

PIZZA NA BOGATO

Dziś Międzynarodowy dzień pizzy :D Kto ją dziś zje? zjadł? będzie jadł? Ja mam dla Was pizzę na bogato, ale w zakładce PIZZE znajdziecie wiele innych przepisów. Ciasto robię praktycznie zawsze to samo, bo jest niezawodne i polecam szczególnie. Nie znam osoby w pracy, w rodzinie i wśród znajomych, która by nie pochwaliła tego ciasta a już robiła. Polecam Wam przyprawy firmy Kamis - do pizzy sycylijskiej i do pomidorów, bo są rewelacyjne a ich skład tam jest tak znakomicie dobrany, że w całym domu pachnie pizzerią :)Ja pizze robię okrągłe, ale kiedyś robiłam w blaszkach dużych prostokątnych, wtedy zamiast 3 placków robiłam 2.
SKŁADNIKI
CIASTO
na 3 duże placki lub 2 wielkie
30g drożdży
pół litra ciepłej wody
łyżka cukru
łyżka soli
6 łyżek oleju
ok 1 kg mąki pszennej

 

SOS NA SPÓD
2-3 łyżeczki przecieru pomidorowego
tyle samo ulubionego ketchupu (a nawet więcej)
przyprawa do pizzy sycylijskiej Kamis
pieprz świeżo mielony (u mnie kolorowy) Kamis
przyprawa do pomidorów Kamis
bazylia suszona Kamis
trochę wody aby sos miał lżejszą konsystencję

 

300-400 g sera żółtego startego
 

dodatki wg upodobań
u mnie:
pieczarki
czerwona cebula
ogórki konserwowe
oliwki czarne
salami 
kukurydza konserwowa

1/ Drożdże rozpuścić w ciepłej wodzie, wlać do misy a następnie dodać sól, cukier,olej i wymieszać łyżką do rozpuszczenia się składników. Ciągle mieszając stopniowo dodawać mąkę, gdy ciasto będzie robiło się gęste trzeba dokończyć wyrabianie ręką. Przykryć ściereczką i odstawić w ciepłe miejsce na ok 1godz do wyrośnięcia.

2/ Wyrośnięte ciasto, zagnieść jeszcze raz i podzielić na 3 części. Każdą cześć rozwałkować i przełożyć na blaszkę. Ja zawsze rozciągam palcami. Spód blaszki lekko smaruje margaryną, wtedy się nie ślizga i ręką bez pośrednio na blasze nadaję kształt koła.

3/ Spód pizzy smarować sosem, posypać serem i układać składniki. Wstawić do nagrzanego piekarnika do 220 stopni i piec ok 15 min.

Wcinamy :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny, miłe słowo, pytanie lub uwagę :) Zapraszam ponownie.