sobota, 15 lutego 2014

KAKAOWA KOSTKA Z JABŁKAMI I NUTĄ KORZENNĄ

Jest 1:30, więc nie wiem czy to późno czy to wcześnie. Zależy kto jak wstaje, jak pracuje i jak zaczyna dzień. A że ja wróciłam właśnie do domu o tej godzinie, to postanowiłam dodać wpis, bo nic nie dodałam przez dwa dni,a zwłaszcza w walentynki :/ Więc jakoś trzeba to nadrobić. 
Zapraszam zatem na Kakaową kostkę na maślance z jabłkami, która niezwykle pachnie przyprawami korzennymi. Jest to jedno z tych ciast ekspresowych i bardzo szybko się robi. Na przybycie nieoczekiwanych gości jest w sam raz, pod warunkiem, że mamy składniki :)


SKŁADNIKI
3 jajka
2 szklanki mąki pszennej
pół szklanki oleju
pół szklanki maślanki
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżeczka sody oczyszczonej
1 łyżeczka cynamonu lub przyprawy do deserów (np. Kamis, młynek) lub przyprawy do piernika
2 duże kwaśne jabłka
niepełna szklanka cukru
1 łyżka ciemnego kakao
cukier puder do posypania

1/ Jajka ubić z cukrem, ubijając stopniowo dodać maślankę i olej. Na koniec dodać mąkę, proszek do pieczenia, sodę, przyprawę i kakao. Dokładnie wymieszać.

2/ Jabłka obrać i pokroić w grubszą kostkę, dodać do ciasta i wymieszać. Ciasto przełożyć do blaszki u mnie duża 24X35cm (ale może być mniejsza, wtedy ciasto będzie wyższe) Wstawić do nagrzanego piekarnika 180 stopni i piec ok 35 - 45 min. Wystudzone posypać cukrem pudrem.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny, miłe słowo, pytanie lub uwagę :) Zapraszam ponownie.