środa, 16 października 2013

ROGALIKI MAŚLANKOWE

Ostatnio delikatnie borykam się ze zdrowiem, przez co miałam zawiesić bloga na jakiś czas,ale szkoda mi tego straconego czasu , bo i tak jestem ciągle w tyle :( Ciągle coś mnie goni, spada na łeb i tak w kółko - jak to w życiu. Postaram się to jakoś naprostować.
Tak więc zapraszam Was dziś na maślankowe rogaliki. Rogaliki pieczone na maślance, które można smarować dżemem, masłem, nutellą, serkiem topionym, zjeść z szynką. Takie domowe pieczywo w sam raz na kolację lub śniadanie.
SKŁADNIKI
600 g mąki pszennej
30 g drożdży świeżych
3/4 szklanki wody ciepłej
3/4 szklanki maślanki
2 łyżki oleju
1,5 łyżeczki cukru
1 łyżeczka soli
pół łyżeczki proszku do pieczenia

+ jajko do posmarowania rogalików

1/  Drożdże rozpuścić w wodzie. Wymieszać z resztą składników i zagnieść ciasto, jak będzie mocno twarde, dodać odrobinę maślanki. Ciasto przykryć ściereczką i odstawić w ciepłe miejsce do wyrośnięcia na ok 1 godzinę. Po godzinie ciasto przełożyć na stolnicę i podzielić na 2 części. Obie części rozwałkować w okrąg i podzielić na trójkąty jak pizzę. Każdy trójkąt zwijać formując rogaliki. 
2/ Gotowe rogaliki układać na blachę wyłożoną papierem do pieczenia, przykryć i odstawić na pół godziny. Piekarnik rozgrzać do 180 stopni. Rogaliki smarować roztrzepanym jajkiem i piec na złoty kolor ok 15-20 min (w zależności od piekarnika). Wystudzić na kratce. Rogaliki są doskonałe jako świeże domowe pieczywo na śniadanie.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny, miłe słowo, pytanie lub uwagę :) Zapraszam ponownie.