środa, 2 października 2013

CIASTO MAŚLANKOWE ZE ŚLIWKAMI

Witam po małej przerwie, ale niestety nie mam czasu by zaglądać każdego dnia i dodać nowy wpis, więc nadrabiam to tylko jak mogę. Dziś mam dla was ciastko wg przepisu mojej klientki, który dostałam parę dni temu :) Pozdrawiam Panią Małgosię i dziękuję za super przepis, bo okazał się rewelacyjny. Po upieczeniu prawie całe ciasto sama zjadłam, wiec jutro upiekę kolejne, by inni domownicy również mogli się nim nacieszyć :) Ciasto jest bardzo łatwe i szybkie w przygotowaniu a co najważniejsze - bardzo tanie i można użyć do niego wszystkich owoców sezonowych. Polecam. Łapcie za miksery i do roboty :)
SKŁADNIKI
1 szklanka cukru
2 jajka
2,5 szklanki mąki pszennej
1 szklanka maślanki
1 opak. cukru waniliowego
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 szklanki oleju

Dodatkowo - kilka śliwek

1/ Jajka ubić z cukrem na puch. Do ubitych jajek dodać cukier waniliowy, olej i maślankę, wymieszać. Na koniec dodać proszek do pieczenia wymieszany z mąką. Całość dokładnie wymieszać, wylać do blachy (24x36) wyłożonej papierem do pieczenia. (blaszka może być mniejsza, wtedy ciasto będzie jeszcze wyższe) Na cieście ułożyć wydrylowane śliwki. Wstawić do nagrzanego piekarnika do 175 stopni i piec ok 40-50 min.
Smacznego! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny, miłe słowo, pytanie lub uwagę :) Zapraszam ponownie.