niedziela, 1 września 2013

PAPRYKA KONSERWOWA

Papryka konserwowa to dla mnie najlepszy ''przetwór'' jaki może być :) w tym roku zrobiłam już kilkanaście sporych słoików i myślę jeszcze o dorobieniu, bo ciągle ktoś po nią sięga i widzę jak znika :))) a może to moja obsesja?, nie wiem :) Przepis mój na paprykę jest lekko słodkawy, delikatne, papryka lekko chrupiąca. Nie lubię mocno kwaśniej i bardzo miękkiej papryki, która w ręku się rozpada a zarazem wykręca buzię od kwasowości spowodowanej ostrą zalewą octową. Do roboty!:)
SKŁADNIKI
5 kg papryki (porcja na ok 6-7 słoików litrowych)
1duża cebula
ziele angielskie
gorczyca
liść laurowy
pieprz ziarnisty kolorowy
lub czarny
 

ZALEWA
4 szklanki wody
1/2 szklanki octu (ja daję szklankę)
1 szklanka cukru
1 łyżka soli

na 5 kg papryki trzeba 3 porcje zalewy 

1/ Paprykę umyć, usunąć gniazda nasienne i pociąć w paski ok 2 cm. W dużym garnku zagotować wodę a na wrzątek powoli wrzucać pociętą paprykę. Parzyć kilka minut (5min), aby tylko stała się elastyczna (ale i nie za długo by nie zrobiła się rozlazła) Odcedzić. 

2/ Do każdego słoika wrzucić po plasterku cebuli , liść laurowy, 2-3 kulki ziela i pieprzu, szczyptę gorczycy. Do tak przygotowanych słoików wkładać sparzoną paprykę, lekko uciskając by jak najwięcej weszło. 

3/ Składniki na zalewę zagotować. Gorącą zalewać napełnione słoiki i zakręcać. Pasteryzować ok 5-8 min od zagotowania się wody. Studzić postawione do góry dnem.



1 komentarz:

  1. Właśnie zabieram się za robienie fajny i łatwy przepis Pozdrawiam Renatka

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, miłe słowo, pytanie lub uwagę :) Zapraszam ponownie.