poniedziałek, 26 sierpnia 2013

CUKINIA W ZALEWIE MUSZTARDOWO-MIODOWEJ

Lekki, słodkawy smak. Jest bardzo delikatna. Pasuje jako dodatek do obiadu, dobra również do kanapek.
SKŁADNIKI
2 kg obranej i pokrojonej cukinii (kształt dowolny)
200 g musztardy miodowej
2 łyżki miodu
3/4 szklanki cukru
3/4 szklanki octu 10%
4 szklanki wody

Dodatkowo na każdy słoik;
ząbek czosnku
kilka kulek gorczycy
po 3-5 kulek pieprzu kolorowego

1/ Do każdego słoik włożyć czosnek i przyprawy a następnie ciasto ułożyć cukinię. Wodę, cukier, ocet i miód zagotować. Na koniec dodać musztardę i dokładnie wymieszać. (ja wyłożyłam musztardę do miseczki, dodałam trochę gotowej zalewy i dokładnie roztrzepałam trzepaczką, a następnie całość przelałam do reszty zalewy, dzięki temu nie było grudek)

2/Gotową zalewą napełniać słoiki i szczelnie zakręcić. Pasteryzować 20 min od zagotowania się wody w garnku. Gorące słoiki postawić na ścierce do góry dnem do ostygnięcia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny, miłe słowo, pytanie lub uwagę :) Zapraszam ponownie.