niedziela, 22 lipca 2012

PIECZONE ZIEMNIACZKI NA SPOSÓB WŁOSKI

Czasami ziemniaki przywozimy od babci, która ma parę dobrych rządków na polu. No i zawsze jako pierwsze zjadają się największe, później mniejsze i na dnie w worku zostają same ''bąbelki'' których nikt nie chce się czepić, bo obieranie ich nie ma sensu. Więc dziś do obiadu upiekłam je na sposób włoski. 
Gdy kiedyś we Włoszech podano mi takie ziemniaczki byłam bardzo zdziwiona czemu akurat takie małe i czemu w skórkach. Pamiętam ich wspaniały zapach - czosnek, rozmaryn, oliwa z oliwek,chrupiąca skórka...mmmm pyszności. 
Teraz sama takie robię i ten cudowny zapach wypełnia mój dom podczas pieczenia a moja córa mówi że ''pachnie Włochami w domu'' :)))
SKŁADNIKI

1kg malutkich ziemniaczków 
oliwa z oliwek
2 ząbki czosnku
rozmaryn świeży lub suszony
sól lub przyprawa do ziemniaków

1/Ziemniaczki dokładnie szorujemy i osuszamy.
2/Przekładamy do miski, posypujemy przyprawą, rozmarynem i polewamy oliwą. Mieszamy. 

3/Przekładamy do miski, posypujemy przyprawą, rozmarynem i polewamy oliwą. Mieszamy.  Blachę do pieczenia wyścielamy folią aluminiową i przekładamy ziemniaki, przykrywamy folią i pieczemy ok 2 godz w temp 220stopni. Co jakiś czas zaglądając i dolewając oliwy.
4/15 minut przed końcem pieczenia dajemy czosnek w plasterkach i po chwili nasze ziemniaczki będą gotowe i aromatyczne.
Smacznego!:)

MOJE RADY
Ziemniaczki można podawać z różnymi dipami, sosami.

1 komentarz:

  1. wyglądają pysznie, podobne jadłam w Hiszpanii, zapewne w smaku inne, podejrzewam, że na styl włoski bardziej by mi smakowały :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, miłe słowo, pytanie lub uwagę :) Zapraszam ponownie.