sobota, 24 października 2015

SUSHI HOSOMAKI

Sushi hosomaki to rulony ryżu z małą ilością składników owinięte algami morskimi i pokrojone na krążki ok 1 cm. Ja swoje zrobiłam również z surimi i papryką, żeby było kolorowo. Do maczania podałam sos sojowy, wasabi i sos słodko pikantny. Zrobiłam je na rodzinne spotkanie, wszystkim smakowało.

SKŁADNIKI 
porcja na 6 osób:
opakowanie ryżu do sushi ok 500g (np. blue dragon)
1 ogórek szklarniowy
pół papryki czerwonej
50g łososia wędzonego
opakowanie paluszków surimi
6 płatów alg morskich nori
majonez

 

Dodatkowo:
sos sojowy
wasabi
lub jakiś inny ulubiony sos do maczania

mata bambusowa do zwijania 

1/ Ryż do sushi ugotować wg przepisu na opakowaniu (ja nie hartowałam go octem) wystudzić. Ogórka obrać i pokroić wzdłuż na cienkie słupki. Paprykę umyć, pokroić na cieniutkie paseczki, paluszki surimi również pokroić na 4 części w słupki.


2/ Na bambusowej macie rozłożyć płat alg, warstwę ryżu, posmarować cienko majonezem i układać pozostałe składniki wg upodobań np ogórek i łosoś, papryka i surimi itp. Za pomocą maty zwijać rulony. Czynność powtarzać do skończenia składników. Przed krojeniem sushi najlepiej schłodzić w lodówce. Przed podaniem pokroić na 1 cm krążki. Podawać s sosami.



1 komentarz:

Dziękuję za odwiedziny, miłe słowo, pytanie lub uwagę :) Zapraszam ponownie.