poniedziałek, 15 września 2014

RYDZE SMAŻONE NA MAŚLE Z CZOSNKIEM I CEBULKĄ

Osobiście rydze zaczęłam zbierać od niedawna i poznałam ich klimat :) a odkąd ich spróbowałam to teraz zbierać będę je zawsze i cieszę się, że mieszkam w takim miejscu gdzie wokół pełno lasów :)
Dziś zapraszam na smażone rydze, z masłem, czosnkiem, cebulką i natką pietruszki. Ja, dla jeszcze głębszego aromatu dodałam czosnek z natką pietruszki od Kamis.
Grzybki podałam z podsmażonymi chlebkami, dobrze doprawione solą i pieprzem. mniammm
SKŁADNIKI
kilka kapeluszy świeżych rydzów
odrobina oleju (u mnie słonecznikowy)
3-4 porządne łyżki masła
2 ząbki czosnku
pół małej cebulki
sól
pieprz najlepiej świeżo mielony
łyżka siekanej natki pietruszki lub koperku 
u mnie dodatkowo Kamis - czosnek z natką pietruszki

1/ Kapelusze grzybów dokładnie opłukać, osuszyć z wody. 


2/ Czosnek drobno posiekać, cebulę pokroić w kostkę. Na patelni rozgrzać olej i masło, układać kapelusze rydzów blaszkami do góry (nie solić) smażyć na dużym ogniu ok 5 min a następnie odwrócić na drugą stronę i smażyć 3-4 minuty. Dodać czosnek i cebulę. Smażyć aż sok odparuje a cebula stanie się szklista. Na koniec doprawić solą i pieprzem, posypać natką pietruszki. Podawać na ciepło. 

Smacznego :)


1 komentarz:

Dziękuję za odwiedziny, miłe słowo, pytanie lub uwagę :) Zapraszam ponownie.