środa, 25 czerwca 2014

SOCZYSTY KURCZAK W SOSIE SŁODKO KWAŚNYM

Akurat robiłam to w dzień, kiedy miałam bardzo ale to bardzo mało czasu na przygotowanie dania ''na okazję''. Wyszło pysznie i robi się je dość szybko i łatwo. Jeżeli ktoś lubi kuchnię chińską, indyjską lub azjatycką to pokocha ten zestaw. Zaletą wielką jest to iż sos nie jest sztuczny bo są w nim tylko naturalne składniki. 


 SKŁADNIKI
 na 4-5 porcji:
podwójny filet z kurczaka
1 czerwona papryka
1 żółta papryka
1 zielona papryka
2 marchewki
1 cebula
pół puszki ananasa krojonego (soku nie wylewać)
sól
pieprz
szczypta chili w proszku
szczypta imbiru u mnie Kamis
pół łyżeczki curry np. Kamis
łyżeczka słodkiej papryki mielonej 
szczypta przyprawy garam masala (można pominąć) ja użyłam przyprawy od Skworcu 

sos:
pół szklanki soku z ananasa
5 łyżek soku pomarańczowego
4 łyżki sosu sojowego
4 łyżki octu winnego białego
1 łyżka cukru (u mnie brązowy)
2 łyżki koncentratu pomidorowego
2 łyżki mąki ziemniaczanej plus łyżka zimnej wody 

1/ Filet opłukać, osuszyć i pokroić w kostkę, cebulę i marchewkę obrać. Cebulę pokroić w kostkę, marchewkę w słupki. Wszystkie kolory papryk pokroić w kostkę. Na rozgrzany olej wrzucić mięso, i przyprawy, smażyć do odparowania soku.


2/ Na drugiej patelni zeszklić cebulę z marchewką (ok 5-8 min) a następnie dodać pokrojone papryki, dusić pod przykryciem kila minut aż warzywa zmiękną ale będą kruche.


3/ Gotowe warzywa połączyć z mięsem, ananasem i wymieszać, chwilkę smażyć aby smaki się połączyły.


 4/ W garnku połączyć składniki na sos i zagotować, dodać mięso z warzywami i zagotować. Mąkę ziemniaczaną połączyć w wodą w szklance, wlać do sosu ciągle mieszając. Podawać z ulubionym ryżem.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny, miłe słowo, pytanie lub uwagę :) Zapraszam ponownie.