poniedziałek, 3 lutego 2014

CZEKOLADOWE CIASTO NA CZERWONYM WINIE

Witajcie! :) Dziś coś słodkiego - Czekoladowe ciasto na czerwonym winie. Oczywiście, jeżeli to ciasto miałby jeść też dzieci, to wino można zastąpić sokiem z czarnej porzeczki :) Ciasto zawiera kawałki czekolady deserowej przez co jest bardzo czekoladowe. Wierzch można posypać cukrem pudrem jak ja, ale można też polać je polewą czekoladową :)
SKŁADNIKI
330g miękkiego masła lub margaryny
300g cukru
5 jajek
330g mąki
mała torebka proszku do pieczenia (ja nadebrałam 1 łyżeczkę i dodałam 1 łyżeczkę sody)
100g wiórków czekoladowych (u mnie gorzka czekolada)
125ml czerwonego wina (półwytrawne/wytrawne)
2 i pół łyżki kakao
2 łyżeczki mielonego cynamonu Kamis

1/ Masło lub margarynę utrzeć z cukrem na puch. Dodawać pojedynczo jajka, ciągle ucierając. Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia i wymieszać z masą. Dodać wiórki czekoladowe, cynamon, kakao i wino, wszystko dokładnie wymieszać do całkowitego połączenia się składników. 

2/ Przełożyć do formy (u mnie tortownica 22cm) nasmarowanej tłuszczem lub wyłożonej papierem do pieczenia i piec w nagrzanym piekarniku 180 stopni przez ok 60 min. Patyczkiem sprawdzać stan upieczenia-gdy patyczek jest suchy, tzn,że ciasto jest upieczone. 


4 komentarze:

  1. Robiłam kiedyś podobne i z czystym sercem mogę wszystkim polecić. Zresztą zdjęcia mówią same za siebie :) Piękne i apetyczne!

    OdpowiedzUsuń
  2. Robiłam jakiś czas temu brownie na czerwonym winie, smakowało bosko :)
    Twoje ciacho wygląda fantastycznie :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, miłe słowo, pytanie lub uwagę :) Zapraszam ponownie.