czwartek, 27 czerwca 2013

FRANCUSKA TARTA ZE SZPARAGAMI I RICOTTĄ

Sezon na szparagi niedługo dobiegnie końca i znów będziemy na nie czekali z niecierpliwością (tak jak ja czekam na figi teraz :)) No i żeby nacieszyć swe podniebienie ich niezwykłym smakiem zrobiłam ekspresową tarte z ciasta francuskiego i serka ricotty. Wszystkie składniki najlepiej trafić w Lidlu, bo tam jest często duży wybór warzyw i owoców a czasami można trafić na super cenę (oczywiście nie reklamując Lidla, tylko znam to z doświadczenia) Właśnie będą przy okazji na zakupach trafiłam na świeże szparagi zielone i białe, więc bez namysłu wzięłam po jednym pęczku i bez namysłu wiedziałam jak szybko je zjem :)
SKŁADNIKI
opakowanie ciasta francuskiego
pęczek szparagów (500g)
250 g serka ricotta
szczypta gałki muszkatołowej
1 jajko
sól
pieprz

1/ Szparagi opłukać, odciąć twarde końcówki i gotować ok 5 min w lekko osolonej wodzie. Przelać zimną wodą. Ciasto rozłożyć na blasze i zawinąć wszystkie brzegi na 2 razy, dociskając widelcem. Brzegi posmarować roztrzepanym jajkiem. Resztę jajka wlać do serka i wymieszać z przyprawami. Gotowy serek wyłożyć na ciasto a na nim rozłożyć szparagi. 
2/ Wstawić do nagrzanego piekarnika i piec ok 25 min w temperaturze 190-200 stopni. 
Smacznego!:)
 


2 komentarze:

Dziękuję za odwiedziny, miłe słowo, pytanie lub uwagę :) Zapraszam ponownie.