wtorek, 23 kwietnia 2013

CZARNO-BIAŁY SERNIK Z CIASTECZKAMI OREO

SKŁADNIKI
1kg mielonego twarogu (ja dałam z wiaderka)
250g serka mascarpone
300g mleka skondensowanego słodzonego
4 łyżki cukru pudru
4 łyżeczki mąki ziemniaczanej
3 jajka
2-3 łyżki stopionego masła
ok 250-300g ciasteczek Oreo

DODATKOWO
ok 100g ciasteczek Oreo
250ml śmietanki 30 %
śmietan fix


1/ Dno tortownicy o średnicy 26 cm wyłożyć papierem do pieczenia, nałożyć obręcz i zacisnąć. Wystający papier lekko przyciąć. 7 ciastek odłożyć a z reszty usunąć masę. Ciasta bez masy pokruszyć na pył, ja użyłam wałka,ale robotem kuchennym jest szybciej i wygodniej. Pokruszone ciasta połączyć z stopionym masłem i wylepić dno tortownicy porządnie dociskając.

2/ Do miski włożyć zmielony twaróg, serek mascarpone, mleko skondensowane, cukier puder i zmiksować aby składniki się połączyły. Miksując dodać jajka i mąkę ziemniaczaną a na koniec 7 wcześniej odłożonych ciasteczek (pokruszonych z masą) Delikatnie wymieszać łyżką. Ciasto serowe przełożyć do tortownicy i wyrównać powierzchnię.

3/ Piec w 150 stopniach ok 1 godziny (do tzw, czystego patyczka)Sernik ostudzić a następnie schłodzić w lodówce. Przed podaniem udekorować bitą śmietaną i pokruszonymi ciasteczkami. Przechowywać w lodówce.
Sernik można robić z połowy porcji w tortownicy o średnicy 18cm.
Smacznego!:)

2 komentarze:

Dziękuję za odwiedziny, miłe słowo, pytanie lub uwagę :) Zapraszam ponownie.