wtorek, 8 stycznia 2013

FOCACCIA Z CEBULĄ I ROZMARYNEM

Chlebek na sposób Włoski. Bardzo aromatyczny, pachnie latem i słońcem. Polecam!
SKŁADNIKI
450 g mąki pszennej
1 1/2 łyżeczki drożdży suszonych
1/2 łyżeczki soli
1 łyżka świeżo pociętego rozmarynu (można zastąpić suszonym)
5 łyżek oliwy z oliwek
300 ml letniej wody
1 czerwona cebula pokrojona w cienkie talarki
1 łyżka gruboziarnistej soli morskiej do posypania (ja użyłam z młynka)

1/ Drożdże, mąkę i sól wymieszać w misce, następnie dodać pokrojony rozmaryn, zrobić wgłębienie. Oliwę wymieszać z wodą i przelać do wgłębienia. Delikatnie połączyć ze sobą składniki tak, by powstało miękkie ciasto. Ciasto zagniatać przez 8-10 min, do momentu gdy będzie gładkie i sprężyste. Pozostawić przykryte ściereczką do wyrośnięcia na ok 60 min.
 2/ Gdy podwoi swoją objętość, ugniatać ponownie ok 1 minutę. Ciasto wyłożyć na blachę wysmarowaną oliwą i rozgnieść lub rozwałkować na kształt okrągłego placka o średnicy ok 30 cm. Ponownie odstawić do wyrośnięcia na ok 20 min. Następnie za pomocą rączki drewnianej łyżki na całej powierzchni ciasta co 5 cm zrobić dziury. 
 3/ Talarki cebuli rozłożyć na cieście, skropić placka oliwą i posypać solą morską. Piec ok 20-30 min w temp 200 stopni. Lekko ostudzić na kratce. Podawać wciąż ciepły np z masłem.
Smacznego!:)

 

2 komentarze:

  1. Jeszcze nigdy nie zmierzyłam się z focaccią, jak patrzę na te zdjęcia, stwierdzam, że nadszedł czas żeby ją zrobić :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja go robiłam pierwszy raz na życzenie córki. Dodałam ciut więcej oleju do ciasta, bo ciężko było mi je zagnieść i na przyszłość nie wiem, czy nie użyję drożdży świeżych rozpuszczonych w tej letniej wodzie. Ogólnie placuszek pyszny. Do zupy o wyrazistym smaku np fasolowa, cebulowa, byłby idealny :)

      Na dniach zrobię focaccię z oliwkami i pomidorami suszonymi i zobaczę która lepsza w smaku :)

      Pozdrawiam.

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny, miłe słowo, pytanie lub uwagę :) Zapraszam ponownie.