niedziela, 12 sierpnia 2012

SERNIK Z WIŚNIAMI

A ten sernik robiłam pierwszy raz 13 lat temu na Chrzciny mojej córki (pozdrawiam Oliwkę) :) Pamiętam, że przepis miałam wtedy z czasopisma ''Poradnik domowy'' i pamiętam również jaka ja byłam dumna z siebie, że zrobiłam wtedy coś innego niż suchy biszkopt lub babkę :) Goście z apatytem zajadali ciasto do kawy, a ja z dumy głową prawie rozwaliłam sufit :) oj to były ciężkie i waleczne czasy dla mnie w kuchni, bo dopiero stawiałam w niej pierwsze kroki.
SKŁADNIKI
CIASTO
3 szklanki mąki
kostka margaryny
4 żółtka
pół szklanki cukru

MASA SEROWA

pół kg sera
2 jajka
pół szklanki cukru
łyżka mąki ziemniaczanej
2 łyżki mleka w proszku
4 łyżki masła
cukier waniliowy
aromat cytrynowy

WIERZCH

1-1,5 kg wiśni
kisiel wiśniowy
4 czubate łyżki cukru
4 białka

KRUSZONKA

3 łyżki cukru
2 łyżki wiórków kokosowych
trochę mąki

1/ Z podanych składników zagnieść ciasto. Garść odłożyć na kruszonkę, a resztę wyłożyć na dużą blachę (25x40cm) i podpiec w temperaturze ok 200 stopni na jasnozłoty kolor.
2/ Ser dwukrotnie zemleć (można użyć gotowego), dokładnie zmiksować z resztą składników,po czym wyłożyć na podpieczone ciasto. Wiśnie wydrylować, osączyć i wyłożyć na masę serową.
3/ Z białek ubić sztywną pianę, pod koniec ubijania dodać cukier i kisiel wiśniowy, wyłożyć na warstwę wiśni.
4/ Do ciasta odłożonego na kruszonkę dodać cukier, wiórki kokosowe i tyle mąki, aby ciasto lekko się rozsypywało. Tak przygotowaną kruszonkę rozsypać równomiernie na pianie z białek.
5/ Ciasto wstawić do piekarnika i piec ok 45 min w temperaturze ok 200 stopni.
Smacznego!:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny, miłe słowo, pytanie lub uwagę :) Zapraszam ponownie.