środa, 22 sierpnia 2012

KLASYCZNA SAŁATKA JARZYNOWA (wielowarzywna)

Kiedyś robiona prawie tylko na Święta, ale w ostatnich latach coraz częściej gości u nas na stole :)


 SKŁADNIKI
10 marchewek
6 ziemniaków
5 jabłek (kwaśnych)
6 jajek 
puszka groszku
puszka kukurydzy
puszka czerwonej fasoli- można pominąć (czasami dodaję)
5 ogórków kiszonych
majonez mały 200ml
musztarda (ok3 łyżeczki)
sól
pieprz

1/ Marchew, ziemniaki, umyć i ugotować w mundurkach. Jajka ugotować na twardo. Po wystudzeniu warzywa i jajka pokroić w kostkę. Jabłka obrać i również pokroić w kostkę razem z ogórkami. Wszystkie składniki ze sobą połączyć wraz z odsączonymi warzywami z puszki. Dodać sól i pieprz do smaku. Całość połączyć z majonezem i 2-3 łyżeczkami musztardy. Schłodzić. Podawać np. do wędlin czy serów.


MOJE RADY
Można dodać por, cebulę seler ,korzeń pietruszki, ale u mnie od pokoleń robiło się bez tych dodatków.

Smacznego!:)


5 komentarzy:

  1. swieta, imieniny - ta salatka musi byc! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. piękny talerz.
    a sałatka idealna na każdą okazję ;]

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie w tej sałatce są ziemniaki, marchewka, pietruszka (gotowane w mundurkach), jajka na twardo, groszek, cebula. Nie ma jabłek, fasoli, kukurydzy, a zamiast kiszonych ogórków są korniszony. Tak mnie nauczyła Mama :)
    Majonez, musztarda chrzanowa - do smaku.

    A talerz jest naprawdę ładny :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzięki dziewczyny :) fajnie, że Wam się ten talerz podoba, ale i mnie również :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawartość talerza też mi się baaardzo podoba :)

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny, miłe słowo, pytanie lub uwagę :) Zapraszam ponownie.