wtorek, 7 sierpnia 2012

RACUCHY DROŻDŻOWE

Trochę mnie tu nie było,ale miałam zawrót głowy, więc nie myślcie sobie ,że nic nie gotowałam :)a nawet jak coś robiłam w kuchni,to nie miałam czasu na robienie fotek i pisanie tego czy owego.Dziś zwykłe drożdżaki :) Z resztą moje przepisy prawie wszystkie są zwykłe, z produktów dostępnych w naszych sklepach i nie trzeba lecieć w świat po składniki :)

SKŁADNIKI
4 szklanki mąki
5 dkg drożdży
2 łyżki płynnego smalcu
4 jajka
pół szklanki cukru
2 szklanki ciepłego mleka
cukier waniliowy lub aromat
cukier puder do posypania
ewentualnie rodzynki lub tarte jabłko

1/ Drożdże rozpuścić z kilkoma łyżkami cukru i pół szklanki mleka. Jajka ubić z resztą cukru, dodać stopiony smalec, pozostałe mleko, cukier waniliowy. Mąkę przesiać do misy i dodać wszystkie składniki.

2/Łyżką dobrze wyrobić ciasto, aż ukażą się pęcherzyki powietrza. Ciasto powinno mieć konsystencję śmietany. Odstawić do wyrośnięcia na ok pół godziny. Na rozgrzaną patelnię kłaść łyżką racuchy i smażyć z obu stron na złoty kolor. Posypać cukrem pudrem i zajadać cieplutkie :)

MOJE RADY
Przed każdym kolejnym nałożeniem placków na patelnię, dobrze jest moczyć łyżkę w szklance wody (tak jak nakładanie lodów gałkowych) ciasto wówczas nie przykleja się do łyżki.

Smacznego!:)

2 komentarze:

  1. Proste przepisy są najlepsze. A drożdżowe racuchy są tego najlepszym potwierdzeniem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dawno już nie robiłam racuszków z jabłkami, robię też takie z twarożkiem Pilos, do tego cukier puder, pycha:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, miłe słowo, pytanie lub uwagę :) Zapraszam ponownie.