środa, 4 lipca 2012

PIZZERINY KATERINY NA BOGATO







SKŁADNIKI
 30g drożdży
pół litra ciepłej wody
łyżka cukru
łyżka soli
6 łyżek oleju
1 kg mąki

SOS NA SPÓD

kilka łyżeczek koncentratu pomidorowego lekko rozrobionego z wodą, by nie było kwaśne
2 ząbki czosnku przeciśniętego przez praskę
odrobina ketchupu
sól
pieprz
zioła-oregano, bazylia lub gotowa mieszanka ziół do pizzy



Dróżdże rozpuścić w ciepłej wodzie, wlać do misy a następnie dodać sól, cukier,olej i wymieszać łyżką do rozpuszczenia się składników. Ciągle mieszając stopniowo dodawać mąkę, gdy ciasto będzie robiło się gęste trzeba dokończyć wyrabianie ręką. Przykryć ściereczką i odstawić na ok 1godz do wyrośnięcia.

 Wrośnięte ciasto podzielić na kilka części i pięścią ugnieść placki (wielkość dowolna) Na wysmarowaną tłuszczem blachę układać placki. Na środku każdego placka wyłożyć kolejno składniki - sos-plus dowolne składniki, wg uznania.


 Ja dałam sos,pieczarki krojone w bardzo cienkie plasterki, paseczki wędliny, pomidorki koktajlowe przecięte na ćwiartki, zioła prowansalskie, oliwki i tarty ser żółty. (z kukurydzą też super) Piec ok 15min w temp ok 180 stopni. Na blachę wchodzi mi 4 szt, w sumie razem mam zawsze 3 blachy.

 Smacznego!:)

MOJE RADY
Pyszne są z leśnymi grzybami podsmażonymi z cebulką i upieczone. ( z porcji tego ciasta wychodzą 3 cienkie placki pizzy,a pizzerin ok 10-15 szt, zależy od rozmiaru)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny, miłe słowo, pytanie lub uwagę :) Zapraszam ponownie.