niedziela, 22 lipca 2012

MIELONE KULKI Z NIESPODZIANKĄ

Siedziałam, myślałam, dumałam i nie wiedziałam co zrobić na obiad, żeby wszystkim dogodzić aż przyszedł do głowy mi ten pomysł. I był to strzał w 10-tkę bo wszystkim smakowało i wyglądało inaczej niż zwykły kotlet mielony. 
Nie patrzyli na talerze z litością do kotleta, nie ''gęgali'' pod nosem, tylko łapali za kijki z porcją w takim pośpiechu, jakbym miała im to zaraz zabrać :) 
Niby zwykły mielony, a podany inaczej może zdziałać cuda :)
SKŁADNIKI
pół kg mięsa mielonego
100g żółtego sera
1-2 ogórki konserwowe
jajko
bułka tarta
olej do smażenia
sól lub przyprawa do mielonego
pieprz
2 ząbki czosnku
20 dkg pieczarek
kilka pomidorków koktajlowych 

2-3 łyżki masła
świeże zioła do dekoracji np natak pietruszki, majeranek, rozmaryn
patyki do szaszłyków


1/Ser zetrzeć na tarce, ogórki pokroić w drobniutką kosteczkę, czosnek przepuścić przez praskę. Dodać jajko, mięso i przyprawy. Tartą bułką ''regulować'' gęstość mięsa. (jak na klopsy). Wyrobić.
2/Z wyrobionego mięsa formować niewielkie kulki i oprószyć tartą bułką.
3/Na patelni rozgrzać olej i smażyć kulki z każdej strony. Ja lekko podsmażyłam, przełożyłam na blachę i chwilkę podpiekłam w piekarniku. Można również opiec je na grillu.
4/Pieczarki oczyścić i podsmażyć na maśle z odrobiną soli i pieprzu.
5/Na patyk do szaszłyków nakładać kolejno; kulkę mięsa, pieczarkę, kulkę mięsa, pieczarkę i pomidorek.Podawać do chleba lub pieczonych ziemniaków z sałatką ze świeżych pomidorów.
Smacznego!:)

2 komentarze:

  1. Od paru dni mam ochotę na zwykłego, swojskiego mielonego :) A gdzie nie wejdę to ktoś robi coś z mielonego mięsa ;) Podoba mi się dodatek korniszonów, nigdy tak nie robiłem, ale musi być fajne, zwłaszcza że bardzo lubię korniszony :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zrób sobie koniecznie, można tez dodać paprykę konserwowa jak ktoś lubi :)Ja lubię ;p

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny, miłe słowo, pytanie lub uwagę :) Zapraszam ponownie.