wtorek, 1 grudnia 2015

PIERNIK PRZEKŁADANY MASŁEM ORZECHOWYM I POWIDŁAMI

Przepyszny piernik na święta i nie tylko. Wilgotny, przekładany masłem orzechowym i powidłami śliwkowymi.
Kupiłam masło orzechowe by spróbować jego smak, ale jakoś tak samo mi nie przypadło do gustu, więc poszło do lodówki na parę dni. Aż do dziś :) posmarowałam nim piernik i wyszło obłędnie smakowo, ponieważ słonawe masło z cudownym posmakiem orzeszków idealnie łączy się z ciastem piernikowym, tak samo jak krakersowym. Teraz już będę je kupowała bo już wiem gdzie je zastosować :) 
 

SKŁADNIKI
1 szklanka mąki pszennej
1 szklanka mąki krupczatki
1,5 szklanki cukru
4 łyżki kakao
opakowanie przyprawy do piernika (20g)
4 łyżki miodu płynnego
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżeczka sody oczyszczonej
250 g margaryny
5 jajek
pól szklanki wody
słoiczek powideł śliwkowych
kilka łyżek masła orzechowego

Polewa:
50 g margaryny
3 łyżki cukru
3 łyżki mleka
3 łyżki kakao

2xkeksówka (28x10cm)

1/ Margarynę, miód, cukier, kakao,przyprawę do piernika i wodę rozpuścić i zagotować. Wystudzić. Do wystudzonej masy dodać obie maki, sodę, proszek do pieczenia i żółtka. Dokładnie wymieszać. Białka ubić na sztywną pianę, dodać do masy. Całość delikatnie przemieszać.

2/ Ciasto rozlać do dwóch keksówek (może być jedna długa) wyłożonych papierem do pieczenia. Wstawić do nagrzanego piekarnika do 180 stopni i piec ok godzinę do suchego patyczka. Porządnie wystudzić. Pierniki przekroić na 3 części, dolą posmarować powidłami, górną masłem orzechowym.

3/ Składniki na polewę rozpuścić i zagotować, ciągle mieszając. Polać pierniki. Dodatkowo można udekorować wiórkami kokosowymi lub innymi posypkami.


2 komentarze:

  1. Wow, pierwszy raz spotykam się z dodatkiem masła orzechowego! Kocham je! :)
    http://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, miłe słowo, pytanie lub uwagę :) Zapraszam ponownie.