poniedziałek, 23 czerwca 2014

TARTA POMIDOROWA

Witam słonecznie i poniedziałkowo. Dziś jest Dzień Ojca, więc warto zrobić jakieś ciastko lub dobre jedzonko. Ja ciastko już mam jedzonko też (i to nie jedno) tym bardziej że mój tato dziś wraca do domu po dwóch tygodniach nieobecności. Więc dzień na powrót wybrał idealny :)

Dziś polecam Wam tarte na kruchym spodzie i masą pomidorową. Ja użyłam pomidorów z puszki ale polecam użyć świeżych, zwłaszcza ze sezon już na nie w pełni. Do masy dodałam również mielone pomidory od Skworcu. Tak mi posmakowała ta przyprawa, że nie wyobrażam sobie już kuchni bez niej. Pewnie na dniach wykorzystam ją również do zupy pomidorowej. Polecam. Użyłam również przyprawy do pomidorów Kamis, którą też lubię i mam jej spory zapas :)

Tarta na letni obiad czy kolację sprawdza się w sam raz.

SKŁADNIKI
Ciasto:
pół szklanki mąki pszennej
szklanka mąki krupczatki
pół kostki margaryny
6 łyżek śmietany 12-18%
szczypta soli

 

Farsz:
puszka krojonych pomidorów (lub 4-5 świeżych)
1 cebula
1 ząbek czosnku
łyżeczka suszonej bazylii
sól
pieprz
przyprawa do pomidorów
1 łyżeczka mielonych pomidorów  Skworcu
1 łyżka koncentratu pomidorowego
1 opakowanie mini kulek mozzarelli
2 jajka
szklanka śmietany 18%
2 łyżki startego sera żółtego
oliwa do smażenia 

1/ Z podanych składników zagnieść ciasto. Wylepić nim formę do tarty, nakłuć widelcem i wstawić do lodówki do schłodzenia na ok 30 min. Cebulę obrać, pokroić w drobną kostkę, czosnek posiekać. Na odrobinie oliwy zeszklić cebulę, dodać przyprawy i pomidory z puszki. Smażyć do powstania gęstej masy. Wystudzić.


2/ Schłodzone ciasto podpiec w nagrzanym piekarniku ok 190 stopni na lekko złoty kolor (ok 15 min). Śmietanę wymieszać z żółtym serem i jajkami, dodać wystudzone pomidory i dokładnie wymieszać. Gotową masę wylać na podpieczone ciasto, na wierzch ułożyć kulki mozzarelli. Ponownie wstawić do piekarnika i piec ok 15 min aż sos się zetnie a brzegi ciasta staną się solidnie złote. Przed podanie udekorować listkami bazylii.











4 komentarze:

  1. mmmmm bardzo smakowita ta tarta Kasiu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam tarty;) muszę koniecznie spróbować tej z pomidorami:))

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda smakowicie :) z takim pomidorowym sosem nie jadłam....

    OdpowiedzUsuń
  4. świetny przepis na pewno wykorzystam:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, miłe słowo, pytanie lub uwagę :) Zapraszam ponownie.