wtorek, 17 czerwca 2014

SOS KURKOWO PIECZARKOWY

Będąc w sklepie na zakupach, zobaczyłam już świeże kurki i nie mogłam się powstrzymać by ich nie kupić. Kupiłam je i nawet nie wiedziałam po co :/ ale w lodówce miałam jeszcze kilka pieczarek więc zrobiłam sos kurkowo pieczarkowy, który podałam z ziemniakami lub parowańcami. Sos bardzo łatwy, szybki i pyszny. Polecam na piątkowe obiady lub na dni w które nie mamy czasu na gotowanie i wymyślanie :)

SKŁADNIKI
200 g kurek (mogą być mrożone)
200 g pieczarek
1 spora cebula (u mnie czerwona)
kilka gałązek świeżego tymianku i pół łyżeczki suszonego
2-2,5 szklanki rosołu lub rosołu z kostki
szklanka śmietany 18%
1 łyżka mąki ziemniaczanej
zielenina do posypania
pieprz najlepiej świeżo mielony (u mnie kolorowy młynek Kamis i młotkowany z kolendrą Kamis)
sól

1/ Grzyby umyć i oczyścić z zanieczyszczeń. Pieczarki pokroić w dowolny kształt (u mnie ósemki, szóstki, ćwiartki-zależy od wielkości pieczarki). Cebulę obrać, pokroić w kostkę.
2/ Na odrobinie oleju zeszklić cebulę, dodać pokrojone pieczarki, sól, pieprz i smażyć aż soki prawie całkiem odparują, pod koniec dodać kurki i tymianek. Usmażone grzyby przełożyć do garnuszka, zalać rosołem lub bulionem, zagotować. Doprawić przyprawami. W miseczce wymieszać śmietanę z mąką, dodawać po łyżce gorącego wywaru z grzybów i mieszać, czynność powtarzać aż śmietana stanie się rzadka, wlać do grzybów i jeszcze raz zagotować. Posypać zieleniną.









 

1 komentarz:

Dziękuję za odwiedziny, miłe słowo, pytanie lub uwagę :) Zapraszam ponownie.