poniedziałek, 4 lutego 2013

OBWARZANKI DROŻDŻOWE Z MAKIEM

Domowe pieczywo nie ma sobie równych i wiem co piszę (mówię) :) Jak ktoś chociaż raz odważy się zrobić je samodzielnie w domu, to uwierzcie mi że będzie często już sięgał po przepisy na domowe pieczywo lub ciasta drożdżowe. Wiem...bo i ja tak zrobiłam :) Dziś proponuję obwarzanki z makiem. Super do masła i szklanki mleka :)
SKŁADNIKI
1 kg mąki pszennej
kostka drożdży (100g)
2 łyżki cukru
2 szklanki ciepłego mleka
2 jajka
pół łyżeczki soli
odrobina oleju (by ciasto się nie kleiło)
+ mak do posypania i jajko do smarowania

1/  Zrobić rozczyn; drożdże pokruszyć z cukrem, 3-4 łyżami ciepłego mleka, 2 łyżami mąki. Rozrobić i pozostawić do wyrośnięcia. Do dużej miski wsypać 3/4 mąki, jajka, pozostałe mleko i mąkę (można dodać odrobinę oleju by ciasto nie kleiło się do rąk) Wyrobić gładkie ciasto i odstawić do lekkiego wyrośnięcia. Gotowe ciasto zagnieść jeszcze raz i podzielić np na 10 części. Każdą część rolować w wałeczek ok 50cm długości, składać na pół i spleść a następnie złączyć tak by powstał obwarzanek. Wałeczki z których powstają obwarzanki lepiej toczyć na stolnicy, wtedy będą ładne, równe, kształtne. Ja swoje robiłam ''w powietrzu'' i wyszły tak jak widać ;/
 2/ Obwarzanki ułożyć na blasze w odstępach od siebie, posmarować rozmąconym jajkiem i posypać makiem.
 3/ Piec ok 15-20 min w temperaturze 180-200 stopni. Po upieczeniu studzić na kratce.
Smacznego!:) 
 

1 komentarz:

  1. Piękne te obwarzanki!

    Ja bym dała do ciasta same żółtka, żeby dłużej były świeże :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, miłe słowo, pytanie lub uwagę :) Zapraszam ponownie.