niedziela, 16 września 2012

SOS PIECZARKOWY

SKŁADNIKI
0,5 kg pieczarek
1 cebula
kostka bulionowa grzybowa
listek laurowy
ziele angielskie
łyżka siekanej natki pietruszki
sól
pieprz
śmietana i mąka (ziemniaczana) do zaprawienia.

1/ Pieczarki oczyścić i pokroić w plastry (nie grube). Cebulę obrać, pokroić w kostkę i zeszklić na niewielkiej ilości oleju.

2/ Dodać pokrojone pieczarki i dusić do odparowania wody. Doprawić solą i pieprzem. 
3/ Podsmażone pieczarki przełożyć do garnka, zalać wodą (tak by się skryły), dodać kostkę grzybową, listek, ziele i gotować parę minut. 
4/ Na koniec zaprawić mąką wymieszaną ze śmietaną( łyżeczka mąki ziemniaczanej na 4 łyżki śmietany) Jak będzie za rzadki, to można dodać jeszcze odrobinę mąki. 

Smacznego!:)

28 komentarzy:

  1. sosik pyszny, najlepiej by mi smakował z kotletami ziemniaczanymi

    OdpowiedzUsuń
  2. Z kotletami ziemniaczanymi, z kopytkami jest pyszny! :) Ja lubię jeszcze z kaszą jęczmienną i z pomidorami posypanymi cebulką :)

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja robie go wlasnie do plackow po zbojnicku!

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja do plackow ziemniaczanych i pycha jest! :) ]_, ([]) ]_, !!!

    Polecam Xelistrofob

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam serdecznie, sos pyszny polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pierwszy raz gotowałam sos z pieczarek, w ogóle pierwszy raz gotowałam sos i wyszedł świetny. Polecam

    OdpowiedzUsuń
  7. Cieszę się, że smakuje Wam mój sosik :) Pozdrawiam gotujących i odwiedzających :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wyszedł super! Dziękuję. Pozdrowienia z Krakowa!

    OdpowiedzUsuń
  9. a można zamiast smietany jogurt?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy nie próbowałam sosów zrobić z jogurtem. Nie wiem czy się nie zważy i nie będzie kwaśny.

      Usuń
  10. Pani Kasiu, spędziłam już drugi dzień z blogiem "Katerina". Wczoraj zupa: kluski lane na rosole. Dzisiaj: klusi śląskie z sosem pieczarkowym. Rewelacja!!! Szczególnie, że zawsze uważałam, że nie mam talentu do gotowania. Poza tym znalazłam też stare zeszyty po babci... wiele w nich ciekawostek. Serdeczności... P.S. A miałam w tym roku schudnąć:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam. Bardzo się cieszę, że w jakiś sposób mogłam przybliżyć gotowanie :)Zapewniam, iż z czasem polubi Pani w pełni swoją kuchnię i odkryję wielki talent kulinarny :)Pozdrawiam i życzę miłego dnia oraz dalszego sukcesu :)

      Usuń
  11. przed chwilą zrobiłam ten sos pieczarkowy - wyszedł pyszny :)

    OdpowiedzUsuń
  12. W końcu wyszedł mi sos pieczarkowy,ale do końca nie wierzyłam,że wyjdzie smaczny,
    a jest palce lizać!

    OdpowiedzUsuń
  13. spróbuję zrobić ten sos w sobotę 3majcie kciuki żeby się udał bo jak nie to podpadnę teściowej:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja zrobiłam ten sos z jogurtem naturalnym gęstym, zamiast śmietany. Nie zważył się, wyszedł smaczny, tylko troszeczkę kwaśniejszy niż w wersji ze śmietaną. Także, dbającym o linię, z takim zamiennikiem także polecam, pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Pyszny własnie moje dziewczyny wyjadaja go z garnka ,bedzie podany z karminadlami

    OdpowiedzUsuń
  16. Mimo, że moje pieczarki nie są tak dobrze skrojone, przez co tracą walor estetyczny, smak jest naprawdę wspaniały:) Gdy nie ma się pomysłu na obiad ta strona jest jak manna z nieba:D

    OdpowiedzUsuń
  17. tez zrobilam sosik mniam ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. zrobilam wlasnie i moje pieczarki tez niezbyt estetycznie wyglada to sos wyszedl mniam!!!!

    OdpowiedzUsuń
  19. a ten sosik mozna odgrzewac?

    OdpowiedzUsuń
  20. Nie jestem specjalistą w kuchni ale obiecałem córce że zrobię obiad ,placki ziemniaczane z sosem pieczarkowym ,no i wyszedł palce lizać !!!

    OdpowiedzUsuń
  21. U mnie pieczarki w domu są na pierwszym miejscu a z takim sosem to już w ogóle będzie szczyt smaku :) zapewne wykorzystam ^^

    OdpowiedzUsuń
  22. Można dodać większej ilości wody żeby uzyskać więcej sosu?! Nie będzie za rzadki po dolaniu do grzybów?! Ewentualnie ile wody dolać?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wody można dodać, tyle ile się chce, a żeby sos nie był rzadki, to trzeba dodać więcej mąki do jego zagęszczenia. Najlepiej na próbę zrobić z łyżki mąki i odrobiny wody taki ''zagęszczacz'' i wlać do sosu , wymieszać i zagotować. Jeżeli uznasz,że sos nadal dla Ciebie jest za rzadki, to powtórzyć tą czynność z mąką :) pozdrawiam

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny, miłe słowo, pytanie lub uwagę :) Zapraszam ponownie.