środa, 19 września 2012

ROLADA ZIEMNIACZANA PO NIEMIECKU

Przepis na tą roladę wygrzebałam w stosie przepisów poradnika domowego. Fajne jedzenie aczkolwiek trzeba było trochę zmienić lekko przepis lub dodać ważne wskazówki i ja już to zrobię, by nikt nie popełnił tego błędu co ja :) Przede wszystkim ziemniaki najlepiej ugotować dzień wcześniej albo starać się kupić te bardziej ''sypkie'' ,bo moje były za rzadkie, za świeże i przez to musiałam dać dużo mąki, co później było odczuwalne. Na szczęście nie na tyle, by nie dało się tego nie zjeść :) Ogólnie rzecz biorąc, jedzonko dość ciekawe i pożywne, no i uwaga!!! tuczące :) Ja osobiście lubię treściwe jedzenie, więc mi pasuje :) No to dzieła!!!
SKŁADNIKI
8-10 ugotowanych ziemniaków (najlepiej dzień wcześniej)
1-1,5 szklanki mąki
szklanka śmietany
2 jajka
15-20 dag pieczarek
sól
pieprz
20 dag słoniny
10-20 dag okrawków z wędlin
2 duże cebule 
łyżka posiekanej natki pietruszki

1/ Słoninę pokroić, stopić na rozgrzanej patelni.
2/ Zeszklić na niej cebulę, dodać drobno pokrojone okrawki wędlin i pieczarki starte na tartce o grubych oczkach. Chwile smażyć, mieszając. Doprawić solą, pieprzem, zdjąć z ognia i wymieszać z natką pietruszki.

3/ Ziemniaki przepuścić przez maszynkę lub praskę do ziemniaków, włożyć do miski, wbić jajka, wlać śmietanę i cały czas mieszając - stopniowo dosypywać mąkę. Wyrobić ścisłe ciasto.

4/ Ułożyć na posypanej mąką stolnicy, rozwałkować na grubość ok 2 cm. Przygotowana masę pieczarkowo- cebulową równomiernie rozłożyć na cieście, zwinąć. 

5/ Roladę ułożyć na wysmarowanej masłem brytfance, skropić masłem po wierzchu. Wstawić do nagrzanego piekarnika i upiec na złoty kolor.

 5/ Podawać na gorąco, krojoną w grube plastry, polaną topionym masłem, ulubionym sosem i surówkami. 
Smacznego!:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny, miłe słowo, pytanie lub uwagę :) Zapraszam ponownie.