piątek, 20 lipca 2012

OGÓRKI Z PIEPRZEM

W tym roku jakoś nie widzę końca robienia ogórków. Ciągle przynoszę plony,a pomysły się już kończą. Może pomyślę nad jakimś konkursem i dzięki temu złapię parę pomysłów. Wkrótce zaczną się grzyby i papryka,a na to też chciałabym wyszukane i sprawdzone przepisy....a więc tak czy siak pomyślę nad konkursem :)

..a póki co mam dla Was Ogórki z pieprzem na słodko :)
SKŁADNIKI
4 kg ogórków
baldachimy kopru
ziele angielskie
2 cebule

ZALEWA
4 szklanki wody
1,5 szklanki cukru
1 szklanka octu
płaska łyżeczka pieprzu (ja dałam ziołowy)
płaska łyżka słodkiej papryki w proszku
łyżka soli


1/Ogórki myjemy, nie obieramy i kroimy w dowolny kształt (plastry,korki,ćwiartki). Ja robiłam i plastry i ćwiartki. Do plastrów dałam macherkę.
2/Do każdego słoika wkładamy po dwa plastry cebulki, ziele angielskie, gałązkę kopru i ciasno ogórki.
3/Zalewę gotujemy i zalewamy słoiki, dobrze zakręcając. Pasteryzować od 15 do 20 min.


MOJE RADY
Na spód słoików można dać plastry marchewki zamiast baldachimów kopru.

Smacznego!:)

1 komentarz:

Dziękuję za odwiedziny, miłe słowo, pytanie lub uwagę :) Zapraszam ponownie.