niedziela, 15 lutego 2015

DOMOWY CUKIER WANILIOWY

Już się przekonałam do domowego cukru waniliowego a nie waniliNowego jaki sprzedają w sklepach. Przez lata go kupowałam i nawet nie miałam o tym pojęcia, ze jest na nich aż tak wielki przekręt. Więc zakupiłam kilka lasek wanilii na internecie (ceny od 1,5zl do 3zł za sztukę) bo w sklepach dużo drożej (od 7zł do 15zł za sztukę). Od tej pory cukier waniliowy będę robiła zawsze sama, bo nie równa się aromatem z tym ze sklepu ani trochę, poza tym jest naturalny i zero chemii :)

SKŁADNIKI
1 szklanka cukru białego lub brązowego
1-2 laski wanilii


1/ Cukier wsypać do blendera, laski wanilii rozciąć na pół i wyskrobać ziarenka, dodać je do cukru. Cukier razem z ziarenkami zmiksować parę sekund (aby nie powstał puder). Przesypać do szczelnie zamykanego słoika lub puszki, dodać pozostałe części laski wanilii i zamknąć słoik. Wstrząsnąć porządnie. Najlepiej jak kilka dni postoi i przejdzie aromatem wanilii. 


1 komentarz:

  1. Ja (namówiona przez dziewczyny z PP) też się przymierzam do domowego waniliowego :) wiedziałam co kupuję w torebkach, ale kupowałam nadal, dokąd się nie dowiedziałam jakie proste jest wykonanie tego prawdziwego :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, miłe słowo, pytanie lub uwagę :) Zapraszam ponownie.