piątek, 1 sierpnia 2014

OGÓRKI W ZALEWIE GARAM MASALA Z CHILI I CZOSNKIEM

Chrupiące, lekko pikantne z delikatną nuta orientu. Przyprawy można dać więcej lub mniej zależy jak aromatyczne ogóreczki chcemy uzyskać :) Przyprawę garam masala ''gorąca mieszanka'' można zrobić samemu łącząc skład kilku przypraw ale ja użyłam gotowej mieszanki od Skworcu. Polecam!

SKŁADNIKI
ok 5 (+-)kg ogórków gruntowych
kilka strączków papryczek chili
kilka ząbków czosnku
małe cebulki
gorczyca
pieprz ziołowy mielony

pół łyżeczki curry 
 

Zalewa:
6 szklanek wody
3 szklanki cukru
2 szklanki octu 10%
2 łyżki soli
2 czubate łyżki przyprawy garam masala 

1/ Umyte ogórki układać ciasno w słoikach. Na każdy słoik dodać po ząbku czosnku przeciętego na pół, 1-2 ćwiarteczki małych cebulek, szczyptę pieprzu, pół łyżeczki gorczycy, curry i pół papryczki chili (u mnie papryczki były wąskie więc przekroiłam je tylko na pół ale mogą myć i ćwiartki i plasterki).

2/ Składniki na zalewę zagotować i gorącą zalać napełnione słoiki. Porządnie zakręcić. Pasteryzować od 7 do 15 min od zagotowania się wody w garnku.





2 komentarze:

  1. Napewno smaczne takie ogóreczki, u mnie też lubimy takie z chili, ale robię inaczej :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Hmmmm..... 3 szklanki cukru? Brzmi strasznie.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, miłe słowo, pytanie lub uwagę :) Zapraszam ponownie.