poniedziałek, 7 lipca 2014

PIECZONA KARKÓWKA W MUSZTARDZIE Z MARCHEWKĄ I CZERWONYM PIEPRZEM

Fajna i prosta sprawa np na niedzielny obiad :) no i oczywiście danie z serii ''samo się robi'' :) Lubię mięso na pikantnie a tu użyłam kulek czerwonego pieprzu od Skworcu. Pieprz nieco delikatniejszy od zwykłego czarnego więc można nim bezkarnie solidnie sypnąć potrawy. Nie zagłusza smaku potrawy lecz ją wydobywa.

SKŁADNIKI
1 kg karkówki
1 kg marchewki
3 łyżki musztardy (u mnie sarepska)
1 łyżka czerwonego pieprzu w kulkach Skworcu
olej
1/4 szklanki wody
przyprawa do wieprzowiny lub uniwersalna (u mnie przyprawa do wieprzowiny Skworcu )
sól (u mnie ziołowa)
pieprz mielony
dodatkowo świeże lu suszone zioła

1/ Mięso umyć, osuszyć i pokroić w plastry ok 1cm, natrzeć przyprawą, solą i pieprzem. Wstawić do lodówki na ok 4 godziny. Marchewki obrać pokroić w dowolne kawałki (u mnie wzdłuż na pół).

2/ Dno naczynia do zapiekania skropić olejem, ułożyć plastry mięsa posmarowane musztardą, posypać kulkami pieprzu a na wierzchu ułożyć marchewki. Marchewki można przekładać między plastry mięsa. Oprószyć solą, pieprzem i ziołami. Całość podlać wodą. Piec pod przykryciem ok 1-1,2 godziny w temperaturze 200-220 stopni.(czas i temperatura pieczenia zależy od piekarnika i od mięsa również)


 Smacznego :)


1 komentarz:

Dziękuję za odwiedziny, miłe słowo, pytanie lub uwagę :) Zapraszam ponownie.